Halušky se zelím a vepřovým masem
Ivana
Doba přípravy
25 minut
Obtížnost
     

Halušky se zelím a vepřovým masem

Halušky se zelím a vepřovým masem
Average: 4.3 (3 votes)

Ingredience

60 dkh syrových brambor
35 až 40 dkg hladké mouky
sůl podle chuti
1/2 kg kysaného zelí
vepřové maso podle chuti
sůl, kmín, sádlo podle potřeby
Reklama

Postup přípravy

Brambory nastrouháme najemno, osolíme a zapracujeme mouku. Malé halušky házíme do vroucí vody a vaříme asi 3 – 5 minut podle velikosti. Hotové smícháme s uvařeným kysaným zelím, omastíme sádlem z vypečeného masa a masíčko si k tomu samozřejmě dáme také.

Příprava 25 minut mimo vaření zelí a pečení masa

Počet porcí
4

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

Reklama

Vy jste nejaky ucitel-ka ci co tady se pisou komentare k receptum a ne diktaty. Dnes se na internetu pise bezne bez diakritiky napr. proto ze nekdo nema k dispozici ceskou klavesnici.Kazdy normalni clovek jsi to precte i bez hacku a carek a rozumi tomu

To není možné, aby někdo vyplodil tak krátký příspěvek, s tolika hrubkami. Přestaňte vařit a začněte se učit gramatiku. Doporučuji začít na úrovni učiva čtvrté třídy ZŠ.

Nepřihlášený (neověřeno)
13. 6. 2013 16:10:45

Dobry den,halusky varim casto ale delam je uplne jinak.Brambory se spravne strouhaji na stuhadle z ktereho vam zustane hmota jako kasicka a pote se do nej pridava sul a hruba mouka nikdy nedavam hladkou,protoze ty halusky jsou potom takove moc mneke.A take nepouzivam male prkenko a velky nus ze kterym to testo z toho prkenka jako by trham do vrouci vody.Co se tyce prilohy do halusek tak but to kisele zeli nebo hlavkove dam do hrnce prileju trocha oleje a posmazim to po chvilce pridam uzene maso nebo bucek nakrajene na kosticky a dosmazim to po tu dobu dokut neni to zeli mnekke.hotove halucky si precidim pres sidko a oplachnu je trochu pod tekouci vodou a pridam do smesi z masem.

Dobrý den, tohle je nový přetočený receptík bez vajíčka. Dříve jsem tam měla s vajíčkem a můžu říct,že to bylo to samé :-) Tedy samozřejmě byl jiný poměr surovin.Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
13. 6. 2013 07:26:45

Dobrý den, dnes se chystám dělat halušky k obědu, ale jsem tak trošku z toho jelen. Je tu divoká diskuze, že by tam nikdy nedali vajíčko a blablabla. Ale u vás v receptu ho nevidím? Takže se tam nedává? Děkuju. Míša

Míla (neověřeno)
11. 4. 2012 09:15:05

In reply to by Michala (neověřeno)

Naprosto s Vámi souhlasím. Často ani nedodržuji do detailů zvolený recept a v tom vidím jakousi kreativitu. Ale je fakt, že to někdy nevyjde úplně na 100%, nevadí mi to.

Já nějak nechápu, proč sem některé "kuchařky" chodí, když jen jejich recept je ten jediný a správný. Přece si chci vyzkoušet něco jiného, tak to vyzkouším, a ne že budu říkat To tam nepatří nebo takhle se to nedělá. Každý si tam přece může dát cokoli podle své chuti. Já tam teda vajíčko dávám, a pokud bych to tam nedala tak to jsou přeci pořád halušky. Můžu pak maximálně říct, Chutná mi to víc tak nebo tak, a ne Takhle se to nedělá. Taky by byla pěkná nuda kdyby všichni vařili na chlup stejně :-) Monika

Romana (neověřeno)
11. 6. 2011 18:30:04

Halušky se zelím miluju, jen to musím poladit aby to chutnalo jako od maminky, akorát mamča tam dává uzené maso s osmaženou cibulkou, smíchá to s haluškama a zelím a to se pak můžeme všichni utlouct! :-)

žaneta (neověřeno)
31. 3. 2011 13:35:17

Dobrý den, paní Ivanko tyhle halušky s kysaným zelím jsou dobré. Ale s novým hlávkovým zelím myslím ranné zelí jsou ještě lepší. Vařila jste je někdy?

Nepřihlášený (neověřeno)
5. 3. 2011 12:39:28

Dobrý den, to kysané zelí jsem pořád spíše škvařila se slaninou a pak jsem shlédla to Vaše video a zkusila jsem to zelí také uvařit a chutnalo mi to více a manželovi taky. Nebyly tak kyselé a mastné. Děkuji.

Dobrý den paní Markéto,

také mám ráda špaldovou mouku...jak pripravujete halusky se spaldou? Stejne jako Ivanciny halusky, jen vymenite za spaldovou nebo date jine mnozstvi? Nebo jen zkusim od oka a dle konzistence prip. pridam? Recepty ma Ivanka vyborne, spoustu jsem jich vyzkousela a taky treba dala jinou mouku. Kazdy ma rad jinou konzistenci. Ja davam vzdy mene cukru, pouzivam celozrnne mouky. Muj nazor k dohadum o haluskach je takovy, ze se recepty VZDY lisily a to vzhledem k dane oblasti v zemi...my take mame dusene zeli a zeli moravske a ruzne druhy knedliku, atd...Je to tak i v zahranici. Pochazi to z dostupnosti surovin, tradic, lidi a jejich zvyku. Ivance dekuji za skvely web, ktery, jak vidno je hojne navstevovan a recepty zkousene.
radka

janaS. (neověřeno)
3. 3. 2011 15:29:20

In reply to by Michala (neověřeno)

já s Vámi třeba ve všem souhlasím, sbírám recepty a mám tady i v TV inspiraci. Co nám nechutná, nevařím, jinak ráda zkouším, ať poznáme i chuťově něco jiného. :-)
Ale jak můžete číst níže i jinde, ne každý to tak chápe a prostě si myslí, že jedině on má pravdu a nikdo jiný ne. Takovým to prostě a jednoduše NEVYSVĚTLÍTE.....

Michala (neověřeno)
3. 3. 2011 12:43:25

To co tu předvádíte,to mi hlava nebere..proč se hádáte?přece každý vaří tak,jak sám dovede,tak jak to jemu chutná a jeho okolí...je úplně jedno,kdo zelí dusí,vaří a nebo smaží,kdo jakou dává mouku...vařte si tak jak chcete Vy samy...Stránky,pořady apod.o vaření,to vše je jen inspirace pro nás všechny,jak by jsme své jídlo mohli obměnit,vylepšit a neb ho nechat prostě tak jak je.

Markéta (neověřeno)
10. 1. 2011 15:33:32

Tady se některé dámy zhlédly v panu Pohlreichovi. Já bych jen chtěla podotknout, že pokud berete vaření jako řemeslo, pak chápu jejich postoj - je jen jeden recept a to je ten správný a jiný nepřipadá v úvahu. Jste-li ale alespoň trochu kreativní, berete vaření jako umění a experimentujete, zkoušíte nové věci a o tom, dle mého názoru, vaření skutečně je. Jsem si jistá, že ani vy, milé dámy, neděláte ty pravé tradiční halušky, které se dělaly v dobách dřívějších. Strávník před sto lety by nad vašimi haluškami také mohl klidně ohrnout nos. Také by mě zajímalo, kolik je dámám asi tak let, že se vyjadřují na úrovni patnáctiletých puberťaček. S takovými je nejlepší jednat tak, jak jednají ony, protože slušné konverzaci zřejmě neporozumí. Anebo je jednoduše ignorovat.
Jinak já používám místo klasické hladké mouky mouku celozrnnou špaldovou hladkou, jelikož z té bílé mám nafouklé břicho a navíc neobsahuje skoro žádné cenné látky. Takže si to také dělám podle svého, ať každý říká, co chce :-)

ivana.m
13. 12. 2010 07:48:27

In reply to by marcela (neověřeno)

Dobré jitro Marcelo, už tady ta diskuze níže proběhla a já jsem psala že je prostě takhle dělám, protože to takhle dělala babička. Protože se nebráním různým radám tak už jsem je zkoušela i bez vajíčka a recept sem časem dorazí, ale jistě chápete že to každý může dělat i jinak než vy. Ivana M

marcela (neověřeno)
13. 12. 2010 01:27:45

dobry den divala jsem se na vas recept s halusky a vubec se tak nedelaji ja alespon vejce v zadnem pripade nedavam ani tolik mouky a zely se nevari ale lechce smazi se slaninou osolim a je to neco uplne jineho

Renata (neověřeno)
15. 11. 2010 14:04:32

Koukám, že si tu Žaneta a Vanesa léčí mindráky. Když se mi něco nezdá, hledám jinde. Ale řekla bych, že se vám stránky líbí,jak jinak víte, že je tu ,, hnusného víc''? Děti by dostaly za toto po papulce, třeba to nechutná,může být, ale tento výraz slušně vychovaný člověk o jídle nepoužívá. Frustrované ženy mají stránky jinde, tam se můžou vyřádit. :-)

Nepřihlášený (neověřeno)
15. 11. 2010 12:12:36

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

Asi nečtete dobře komentáře a odpovědi! Dívat se a číst můžete ! Můžete i napsat, jak to děláte vy ! Rádi se poučíme, vyzkoušíme. Ale nekritizujte výrazy jako "hnusný" apod. to nemá chuť tady nikdo číst ! Nebo se podíváte na TV, nechutná vám podle toho a HNED TAM PÍŠETE, že to mají hnusné a že tam to či ono nepatří ? SILNĚ POCHYBUJU !!! Kritiky se přijmou, pokud jsou napsány SLUŠNĚ !!! Anebo takto chodíte kritizovat i na jiné weby ???
Pokud je někdo slušný, nikomu to neberu, ale ti, co jen a jen kritizují, ať chodí jinam, když se jim to tu nelíbí !:(
HONZA

ivana.m
15. 11. 2010 10:45:00

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

Mě osobně kritika nevadí,když je psaná slušně, ale slova jako že je to hnusné to je myslím zbytečné. Kritika je tady samozřejmě také psaná, ale jak bych tak řekla normálně. A normálně si to vysvětlíme, ale s Vámi to fakt nejde.Se spusty děvčat jsme se o tom pobavily a mám i přetočené recepty. Ale vy si asi nedovedete představit jak jedno jídlo dělá spoustu lidí jinak a každý tvrdí že je zrovna oni to dělají jak se to dělat má. Tedy ale zase musím říct, že se doma bavíme, takže vlastně nějaký přínos ty Vaše příspěvky mají. A pamatujte si, nikdo není dokonalý a ani já to o sobě netvrdím .A fakt nevím kde jste sebrala, že kritiku nepřijímám. Až jí nebudu přijímat, tak budou všechny kritické příspěvky vymazané a to jak vidíte se nestává.Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
15. 11. 2010 10:21:53

Dobrý den, pro všechny tady mistrině světa ve vaření!!!!!To snad nemyslíte vážně :-)!!!!!!. Proč bych nemohla se dívat na nety, které jsou o vaření!???? Vy se snad rádi nedíváte na televizi na pořady o vaření???? Kuchaři se rádi podívají na jiné kuchaře co nového uvaří atd. Žádná kritika se Vám tady nelíbí!!!! Jen by jste chtěla samou chválu, ale musíte přijímat i kritiku.!!!!!!! Když Vás někdo kritizuje tak to hned prudí nebo je mistrině světa ve vaření. Každá žena nebo muž nevaří stejně, tak se podívá i na jiní lidi jak vaří!!!!!

Jana H. (neověřeno)
15. 11. 2010 10:12:12

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

Žaneto, ne každá vaříme podle vaší maminky. Taky nedávám hladkou mouku, ale polohrubou, dávám vajíčko. Ale i kritika nebo názor se dá napsat slušně. Asi vás moc maminka slušnosti nenaučila. I když se jí omlouvám, někdy se to nepodaří, ať člověk dělá co může. Když Ivanka dělá něco jinak než já, napíšu, třeba ostatním pomůže, může vést diskuzi, ale slušně bez urážek. A o tom to je. Jink probíhala tady diskuze, jak dlouho provářet mouku a Iva se taky neurazila, když jsme psaly svůj názor.
Na konec jsem moc ráda, že jsem Vám ukradená. Pěkný pozdrav ze Dvora.

Chce se mi smát, co se tady vlastně řeší. Dát či nedát vajíčko. Já jsem jej včera dle Ivanky dala a halušky jsme měli jedna báseň. Připadá mi to, že Žaneta si tady vzala na pomoc další vynikající kamarádku Vanesu .Asi už neunesla vlnu kritiky. Nechtěli by jste to vy dvě chytré už ukončit. Ivanka by se určitě raději věnovala vaření a ne odpovídání na nesmyslné komentáře. Dělejte si to prostě dle sebe, nebo slušnou formou dejte radu ostatním.
S pozdravem, Jana

dovolujete si napsat, že "je zde sposta jídel, KTERÉ ASI NEBUDOU NIC MOC", vy jste je zkoušela takto uvařit? Jak to vůbec můžete tvrdit, to je jako bych já tvrdila, že vy vařit vlastně neumíte ! :-(

Já náhodou kritiku přijímám, ale ta Žaneta to všechno píše jako když je mistrině světa ve vaření:) když mě to někdo napíše normálně, tak si nechám poradit a i to zkusím, což je příklad zrovna u těhle halušek kde jsem to zkoušela bez vajíčka a navíc tam někdo nepřihlášený píše že na 7 brambor dávám kilo mouky, tak to nevím kde to sebral :-) mě vadí anonymové anebo když někdo napíše že se to takhle nedělá a nic a pak když se na něco zeptám, tak taky nic :-) Ivana M

nikdo vás nenutí dávat tam vajíčka ani tady chodit. Každý si může vařit podle sebe a neurážet recepty, které ani nevyzkoušel! Ivanka to má jako koníčka, navíc se stará o nemohoucího švagra. Zkuste si vy založit web a natáčet své výtvory, moc ráda se podívám a možná taky zkritizuju a možná taky neslušně a chytře jako vy a Žaneta !!!!!

Vanesa (neověřeno)
14. 11. 2010 15:08:57

Souhlasím s Žanetou do halušek se vejce nedává a ani tolik mouky je zde spousta jídel které asi nebudou nic moc ale kritiku nechcete přijmout Vanesa

janaS. (neověřeno)
14. 11. 2010 13:58:41

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

srdečně zdraví! Opravdu, vařte podle své maminky a tady potom nemáte důvod chodit!Taky vařím podle našich, ale i podle Ivanky a nikdy nic nebylo nejedlé!Jsem alergická na výrazy "hnusný", co se týká jídla a na kritiku na základě nevyzkoušení. Jste další brouk pytlík, který je ukradený mě!
Pěknou neděli!

Nepřihlášený (neověřeno)
14. 11. 2010 11:31:28

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

Zdravím Vás, nejde mi reagovat na Váš komentář. Když Vaše maminka vaří tak skvělé halušky, jak píšete ( což nechci zpochybňovat ), tak nechápu co jste hledala tady. Ivanka je skvělá kuchařka a pomáhá nám tady ZADARMO zrealizovat dobrá a nápaditá jídla, které oceňuje nejenom má rodina. Což o Vás musím říci, že Vy je ZADARMO jen haníte. Takže rada nakonec. Držte se receptů Vaší maminky a nás neotravujte přihlouplými názory.Děkuji, Jana a spol.

Anna M (neověřeno)
12. 10. 2010 09:18:36

Musím pokárat Vaše halušky.protože jsem se jich doslova přež...!To byla jejich jediná chyba!A už jsem jí ukradená.Co teď!Ještě jednou hezký den Anna M

ivana.m
12. 10. 2010 08:50:00

In reply to by Nepřihlášený (neověřeno)

Hlavně že se neumíte ani podepsat a kritizujete to mě asi vadí nejvíc. Tedy já nehaním nic co nezkusím, ale vy to asi děláte obráceně.Jinak kritiku slušně psanou , nebo když někdo napíše jak to dělá on to beru to tady ví všichni.Ale pspát rezolutně že se to tak nedělá, tak to je mě volné. Mě tohle neurazí,ale proč bych měla věřit že zrovna Vaše maminka i když vaří dlouho to vaří jak se to má, to tvrdí každý kdo to vaří jinak a musela bych se tady z toho osypat,protože dvacet lidí dvacet názorů. Ale mé zastánkyně si neberte vůbec do úst. Ivana M

žaneta (neověřeno)
12. 10. 2010 08:48:13

Zapomněla jsem se podepsat jmenuji se Žaneta

Nepřihlášený (neověřeno)
12. 10. 2010 08:43:42

Do 7 nastrouhaných brambor daváte 1 kg hladké mouky. Jak jsem zhlédla to video, celou hladkou mouku jste použila a pak načala další mouku.Ty halušky musejí být tvrdý. Jasně, už jste se jednou zmińovala, že je vaříte už 20 let stejně. No tak to je jíte 20 let tvrdý a hnusný halušky. Do 7 nastrouhaných brambor se dává tak maximálně 0.5 kg polohrubé mouky. Žádné vejce. To těsto nemá být tak tuhé. Ty halušky mají být bramborové a ne jen samá mouka, jak Vám vypadají na obrázku.
Moje maminka je vaří už hezkou řádku let je to už stará paní a vařím je podle ní. Nikdy do halušek nedává hladkou mouku a vajíčka.Neuražte se je to můj názor. A ty Vaše zastánkyně co Vás tady obhajujou mi můžou být ukradené!!!!!!!

Anna (neověřeno)
4. 10. 2010 12:35:28

Tak se musím usmívat,co se tady vlastně řeší.Jestli jsou to střapáče nebo halušky.Jestli vejce nebo ne.Hlavně vařit s láskou a hned je to poznat na chuti.A ještě pro ty co jsou ZLÍ k autorce.Já ji obdivuji za odvahu dělat tyto stránky o vaření.A že nevaří přesně jako já,jak by mohla,vždyť mě nezná.Všem vám přeju hódně strávníků,kteří rádi jí.

Věra Berná (neověřeno)
29. 7. 2010 20:15:20

Paní Martina asi neví že v česku jsou to strapáky se zelím dušenýma do halušek se může dát polohrubá mouka to zase vím já

Libuse (neověřeno)
22. 12. 2009 17:20:02

Dobry den. Muj manzel halusky zboznuje , tak je delam jako kdysi jeho maminka na Slovensku. Klasicke halusky, ale hlavkove zeli jemne nakrajim a restuji na masle az do zlatova, posolim a vse promicham. Je schopny snist plnou zadelavaci misu.........Ja zase miluji s bryndzou.

Veronika a Sebik (neověřeno)
15. 10. 2009 18:46:11

ja je radsi vyhodim,ono totiz tady byla moje sestra a ona je zvykla varit pro tri velke chlapi,no a my tolik nejime...tak nic udelam cerstve,stejne jsou chutnejsi...cerstve,se zelim a angl.slaninkou...zatim pa

Veronika a Sebik (neověřeno)
15. 10. 2009 13:57:41

ahoj Ivanko,jen jsem se chtela zeptat,ze mam predvarene halusky v lednici v misce uz asi 6dnu,nevypadaji ze by byli zkazenne,i chutnaji normalne,mohu je jeste pouzit ???dekuji

Dobrý večer paní Zuzano, to s tím pytlíkem je vychytaný :-) Někdo je dělá řidší a tudíž nemusí do toho moc sahat, ale chlapi to mají radši takhle tužší. Zdravím a doufám že tomuhle webu zachováte přízeň :-) Ivana M

Přidat komentář

Omezené HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.